Skip to content

Rozwój neurologiczny i funkcje poznawcze u dzieci po zakażeniu enterowirusem cd

3 miesiące ago

489 words

Nie było znaczących różnic w nasileniu klinicznym (P = 0,22), wieku na początku (P = 0,33) i płci (P = 0,35) wśród 142 pacjentów, którzy zostali oceniani, a 51 osób, które nie były. Ocena kliniczna i neurologiczna
Wszystkie dzieci przeszły badanie fizykalne i neurologiczne przez pediatrę lub neurologa dziecięcego podczas wizyty ambulatoryjnej lub podczas pobytu w chronicznych ośrodkach oddechowych. Zanotowano fizyczne upośledzenie lub następstwa neurologiczne, potrzebę wspomagania wentylacji i rejestrowano potrzebę karmienia przez zgłębnik.
Pacjenci z infekcją EV71, którzy ukończyli 6 lat lub młodsi w trakcie naszej oceny, zostali oceniani za pomocą testu przesiewowego Denver Developmental (DDST II), który mierzył rozwój w czterech kategoriach: silnik brutto, motoryczny, język i osobowość społeczna. testowy przedmiot został zaliczony jako zaliczony lub nieudany. W przypadku każdej kategorii w ogólnej ocenie pacjentów uznano za opóźnionych w rozwoju, jeśli nie zaliczyli dwóch lub więcej przedmiotów testowych, które mogło przejść od 75 do 90% dzieci w ich wieku lub gdyby zawiodły jedną lub więcej pozycji testowych, których ponad 90% dzieci młodsze niż ich wiek mogły przejść. W przeciwnym razie rozwój dzieci został uznany za normalny.
Ocena funkcji poznawczych
Profil na skali inteligencji Wechslera dla dzieci, trzecia edycja (WISC-III), został indywidualnie oceniony przez psychologa dziecięcego dla wszystkich dzieci w wieku 4 lat lub starszych, z wyjątkiem trzech dzieci, które miały tracheostomie i nie mogły mówić. WISC-III składa się z 13 podtestów do testowania zdolności poznawczych u dzieci; podtesty są pogrupowane w dwie partytury: wydajność IQ i werbalne IQ.17 Stworzono cztery podskale złożone pod względem czynnikowym: informacje, podobieństwa, słownictwo i zrozumienie dla zrozumienia werbalnego; wykonywanie zdjęć, układanie obrazów, projektowanie bloków i montaż obiektów dla organizacji percepcyjnej; arytmetyczna i cyfrowa rozpiętość dla wolności od rozproszenia; oraz kodowanie i wyszukiwanie symbolu dla szybkości procesu.17 Każdy z wyników IQ i czterech podskal złożonych daje standardowy wynik ze średnią 100 i odchylenie standardowe (SD) równe 15. Inteligencja graniczna lub poniżej została zdefiniowana jako iloraz inteligencji mniejszy niż 85.
Analiza statystyczna
Dokładny test Fishera zastosowano do analizy danych jakościowych, a test t-studenta i analizę wariancji zastosowano dla zmiennych ciągłych z rozkładem normalnym. Test ciągłości rang Manna-Whitneya lub test Kruskala-Wallisa został użyty dla zmiennych ciągłych bez rozkładu normalnego. Jeśli stwierdzono istotną różnicę w analizie wariancji, porównanie parami przeprowadzono za pomocą metody Scheffé. Przeprowadzono pięć oddzielnych analiz regresji wielokrotnej z wykorzystaniem predyktorów zidentyfikowanych w jednoczynnikowych analizach dla pięciu odrębnych wyników poznawczych (werbalne IQ, wydajność IQ, pełne IQ, zrozumienie werbalne i organizacja percepcyjna). Wszystkie podane wartości P są dwustronne; te poniżej 0,05 uważane są za statystycznie istotne. Operacje statystyczne przeprowadzono przy użyciu pakietu SAS Statistical, wersja 9.1 (SAS Institute).
Wyniki
Wyniki kliniczne i neurologiczne
Tabela 1
[hasła pokrewne: pruszynka białystok, międzynarodowa statystyczna klasyfikacja chorób i problemów zdrowotnych, grzechowisko ]

0 thoughts on “Rozwój neurologiczny i funkcje poznawcze u dzieci po zakażeniu enterowirusem cd”